ابزار جدیدی برای خواندن سرفایل ها به منطور تولید کد بصورت کاملا اتوماتیک برای run-time reflection , serialization , script binding  به پروژه اضافه شد. این ابزار تقریبا مشابه UHT که در unreal engine 4 موجود میباشد عمل میکند و برای هر class/struct/enum میتواند کد مناسب تولید کند. این ابزار فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و ممکن است امکانات بیشتری با آن در آینده اضافه شود در صورت نیاز.

امکانات فعلی:


  • پویش کامل توابع (قابلیت تشخیص inline - static - const و تشخیص نام/نوع/مقدار پیشفرض پارامترها)
  • پویش متغییر ها (تمام موارد توابع)
  • پویش مشخصات کلاس (نام کلاس + کلاس های والد)
  • پویش enum ها (پشتیبانی از enum class ها و پویش تمام اعضای enum + مقادیر و نوع هر عضو)
  • تولید کد script binding و توابع Serialization و همچنین ثبت اطلاعات در سیستم Reflection برای تمام انواع بالا در قالب ماکرو در قالب فایلهای مجزا
  • نمایش خطا در صورت مواجه با اشکالات دستوری
  • پویش تمام فایلهای موجود به همراه زیر شاخه ها در آدرس وارد شده

نسخه کامپایل شده ابزار برای تست در اینجا موجود میباشد.

نمونه کلاس قابل پویش.

نمونه فایل تولید شده برای این کلاس.