۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

Kite Header Parser - ابزار تولید کد اتوماتیک اضافه شد!

ابزار جدیدی برای خواندن سرفایل ها به منطور تولید کد بصورت کاملا اتوماتیک برای run-time reflection , serialization , script binding  به پروژه اضافه شد. این ابزار تقریبا مشابه UHT که در unreal engine 4 موجود میباشد عمل میکند و برای هر class/struct/enum میتواند کد مناسب تولید کند. این ابزار فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد و ممکن است امکانات بیشتری با آن در آینده اضافه شود در صورت نیاز.

امکانات فعلی:


  • پویش کامل توابع (قابلیت تشخیص inline - static - const و تشخیص نام/نوع/مقدار پیشفرض پارامترها)
  • پویش متغییر ها (تمام موارد توابع)
  • پویش مشخصات کلاس (نام کلاس + کلاس های والد)
  • پویش enum ها (پشتیبانی از enum class ها و پویش تمام اعضای enum + مقادیر و نوع هر عضو)
  • تولید کد script binding و توابع Serialization و همچنین ثبت اطلاعات در سیستم Reflection برای تمام انواع بالا در قالب ماکرو در قالب فایلهای مجزا
  • نمایش خطا در صورت مواجه با اشکالات دستوری
  • پویش تمام فایلهای موجود به همراه زیر شاخه ها در آدرس وارد شده

نسخه کامپایل شده ابزار برای تست در اینجا موجود میباشد.

نمونه کلاس قابل پویش.

نمونه فایل تولید شده برای این کلاس.

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۷ ۱ نظر
MrMilad

ورژن beta 1.0.8 منتشر شد!

ورژن 1.0.8 با قابلیت Reflection بصورت آزمایشی بر روی مخزن قرار گرفت. نسخه کامپایل شده به دلیل آزمایشی بودن این نسخه و  stable نبودن و امکان تغییر و اضافه شدن ویژگی های جدید بر روی مخزن موجود نمیباشد البته سورس بدون هیچ مشکلی قابل کامپایل میباشد. این ورژن صرفا رونمایی از امکانات جدید بصورت آزمایشی میباشد.

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۶ ۰ نظر
MrMilad

ورژن 1.0.4 منتشر شد!

ورژن 1.0.4 با یکسری امکانات جدید و برطرف کردن برخی باگ های نسخه قبلی منتشر شد.

از مهم ترین بخش های اضافه شده در این نسخه:

  • امکان ذخیره مستقیم اطلاعات داخل آرشیوهای ZIP بصورت فشرده
  • امکان سریالی کردن هر نوع ساختار بصورت کاملا پویا.
  • فرمت فایل جدید و کاملا مستقل از سیستم عامل و کامپایلر (این فرمت این قابلیتو داره که انواع داده رو بدون مشکلاتی مثل endianness , binary padding, byte order در زمان خواندن و نوشتن در پلتفرم های مختلف ذخیره و بازیابی کنه.
  • قابلیت تعیین جهت رندر راس ها در اشیاء مختلف.

SDK نسخه جدید در بخش دانلود موجود هست.
۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۵ ۰ نظر
MrMilad

ورژن 1.0.0 منتشر شد!

بعد از حدود 2 سال تست و گسترش نهایتا ورژن 1.0.0 به عنوان نقطه شروع نسخه ایی استاندارد از Kite2D با داشتن بخش عمده ایی از ویژگیهای استاندارد یک Game Framework منتشر شد!

برای اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه کامپایل شده به بخش پروژه مراجعه کنید.

۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۴ ۰ نظر
MrMilad

شروع کار وبلاگ!

به نام خدا

این وبلاگ موقتا برای اطلاع رسانی و مسائل راجب پروژه طراحی شده و بیتشر هدفم این بود که تا زمان ساخت وبسایت رسمی تمام خبرها و مطالب در یکجا جمع بشه.


۰۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۳ ۱ نظر
MrMilad